Scientific reports
Breedveld, K., Hover, P., Pulles, I., Romijn, D., Verhagen, S., Smits, F., Dijk. B. & Van Eekeren, F. (2014). EYOF: Olympisch sportfeest onder de Dom. Utrecht: Mulier Instituut/ Hogeschool Utrecht/ Universiteit Utrecht.
Breedveld, K., Molleman, G., Smits, F. & Reijgersberg, N. (2010). Kennisagenda Sport 2011-2016. ’s-Hertogenbosch/ Den Haag: W.J.H. Mulier Instituut/ ZonMw.
Cevaal, A., Smits, F., Nootebos, W., Lucassen, J. & Slettenhaar, G. (2010). Evaluatieonderzoek Doelbewust. ’s-Hertogenbosch: W.J.H. Mulier Instituut.
Creijghton, M. & Smits, F. (2024). Geleerde lessen uit het VMBO Sportlab naar wat leerlingen beweegt op het Kaj Munk College. Hogeschool Utrecht.
Knoppers, A., Smits, F. & Jacobs, F. (2015). ‘Turnonkruid: gemaaid maar niet gewied’. Onderzoek naar het dames (sub)turntopsportklimaat. Utrecht: Universiteit Utrecht/ Hogeschool Utrecht/ Haagse Hogeschool.
Elling, A. & Smits, F. (2012). Helmondse 13+ jeugd in beweging brengen: verkenning sportbehoefte en aanbod 13+ jeugd in Helmond. Utrecht: Mulier Instituut.
Elling, A., Van Rens, F. & Smits, F. (2012). ‘Om mijn hersenen te trainen en voor de gezelligheid’: motieven voor en opbrengsten van deelname aan kennismakingscursussen bridge. Utrecht: Mulier Instituut.
Elling, A., Smits, F., Hover, P. & Van Kalmthout, J. (2011). Seksuele diversiteit in de sport: sportdeelname en acceptatie. Utrecht: Mulier Instituut.
Holst, P. & Smits, F. (2021). Scoren met routines van COA-professionals voor (action)sportparticipatie van vluchtelingen om welzijn te verbeteren. Utrecht: Hogeschool Utrecht.
Metsemakers, H. & Smits, F. (2023). Interdisciplinaire Gezond & Wel training op het AZC met U on Board. Hogeschool Utrecht.
Minderhoud, A. & Smits, F. (2024). Geleerde lessen uit het VMBO Sportlab naar de Sportfolio App op het Goese Lyceum. Hogeschool Utrecht.
Lucassen, J., Kalmthout, J., Steenbergen, J., Van der Werff, H., Smits, F. & De Jong, M. (2012). Je gaat het pas zien als je het door hebt…: conclusies en slotbeschouwing van de monitor samen voor sportiviteit en respect 2009-2012. Utrecht: Mulier Instituut.
Lucassen, J., Wisse, E., Smits, F. Beth, J. & Van der Werff, H. (2011). Sport, Bewegen en Onderwijs: kansen voor de toekomst. ’s-Hertogenbosch: W.J.H. Mulier Instituut.
Romijn, D., Van der Poel, H. & Smits, F. (2013). Ondersteuning van verenigingssport in Zoetermeer. Utrecht: Mulier Instituut.
Smits, F., Van Ramshorst, K., Aktas, F., Kruisselbrink, M. & Oldenburg, I. (2024). WoW Wageningen! Bewegen in de buitenruimte vanaf het AZC. Hogeschool Utrecht.
Smits, F., Jacobs, F. & Knoppers, A. (2021). Reader Turn het om! Van turn-top-prestatie naar top-turn-plezier. Utrecht: Hogeschool Utrecht.
Smits, F. (2017). De bijdrage van Harten voor Sport. Horizontale verantwoording 2016. Utrecht: Hogeschool Utrecht.
Smits, F. & Van Rooijen, M. (2016). De bijdrage van Harten voor Sport (2015). Maatschappelijke opbrengsten en werkzame factoren. Utrecht: Hogeschool Utrecht/ Harten voor Sport.
Smits, F. & Verhagen, S. (2014). “Klaar voor de start!” Maatschappelijke betekenis van het European Youth Olympic Festival Utrecht 2013 door de Achmea High Five Challenge. Utrecht: Hogeschool Utrecht.
Smits, F. (2013). Citytrainers: sportieve kracht voor de stad. Sportactiviteiten voor en door jongeren. Utrecht: Hogeschool Utrecht/ Mulier Instituut.
Smits, F. & Van Kalmthout, J. (2012). Samen naar concreet sportief en tastbaar respect: de realisatie van actieplannen ‘sportiviteit & respect’ van sportbonden onderzocht. Utrecht: Mulier Instituut.
Smits, F. (2011). City Trainers; train je stad. ‘s-Hertogenbosch: W.J.H. Mulier Instituut.
Smits, F. & Elling, A. (2011). Bridge en sportieve wensen van ouderen. ’s-Hertogenbosch: W.J.H. Mulier Instituut.
Van Bottenburg, M., Dijk, B., Hover, P., Bakker, S., Smits, F. & Slender, H. (2015). Evaluatie Le Grand Départ Utrecht 2015. Utrecht: Universiteit Utrecht/ Mulierinstituut/ Hogeschool Utrecht/ Hanzehogeschool Groningen.
Van den Dool, R., Van Lindert, C., Smits, F. & Breedveld, K. (2013). Monitor Special Heroes in cluster 3: eindsituatie van deelnemende cluster 3-scholen en hun leerlingen. Utrecht: Mulier Instituut.
Van Lindert, C., Bruining, J.W., Smits, F. & Nootebos, W. (2013). Monitor Special Heroes in cluster 4: eindsituatie van de deelnemende cluster 4-scholen en hun leerlingen. Utrecht, Mulier Instituut.
Van Nierop, B., Van Soest, M. & Smits, F. (2018). Van buurtsportclub naar sportvereniging. Utrecht: Hogeschool Utrecht.
Van Ramshorst, K., Kruisselbrink, M. & Smits, F. (2025). Sporten op het AZC. Living lab Utrechtse Heuvelrug. Hogeschool Utrecht.
Van Ramshorst, K., De Vries, R., Van der Ploeg, J. & Smits, F. (2025). Inclusief Buitenspelen IJsselstein. Bewegen in de buitenruimte. Hogeschool Utrecht.
Van Ramshorst, K., Kruisselbrink, M. & Smits, F. (2024). Water of Wageningen! Gevaren en risico's van zwemmen in openbaar (zwem)water: voorlichting voor asielzoekers. Hogeschool Utrecht.
Van Ramhorst, K., Simon, J., De Vries, R. & Smits, F. (2023). ZuilenseVecht Lin(k)t Urban Sports. Utrecht: Hogeschool Utrecht.
Van Rooijen, M. & Smits, F. (2015). De bijdrage van Harten voor Sport (2014). Maatschappelijke opbrengsten en werkzame factoren. Utrecht: Harten voor Sport/ Hogeschool Utrecht.